,

Alexa costu !

24 Nisan 2009 Cuma Yorum Yaz

Alexa
Alexa
Alexa internet üzerindeki sitelerin istatistiklerini tutan ve bunları paylaşan bir hizmet. Ama son yıllarda bu verilerin güvenirliği çokça tartışılır olmuştu ve alexanın itibarı iyice düşmüştü. Hatta alexa nın kapatılacağı haberlerini bile duymuştuk.
Olaylar tam tersi yönde gelişti ve alexa bir biri ardına yaptığı yeniliklerle kaybettiği güveni geri kazanma çabasına girdi. Önce arayüzünü bir düzene soktu ve daha kullanışlı hale getirdi sonra da sistemle ilgili yaptığı yenilikleri devreye soktu.
Artık alexa ile daha önce ulaşamadığımız bazı istatistiklere ulaşabiliyoruz. Örneğin Bir siteye en çok hangi kelimeler aranarak gelindiğini, bu ziyaretçilein eğitim durumu, yaşı cinsiyeti, çocuklarının olup olmadığı ve ilgili linkleri görebiliyoruz. Daha önce sadece trafikle ilgili bilgilere bakabiliyorduk.
Ancak, bu bilgilerin güvenirliği hala tartışılır. Bu bilgileri nasıl elde ettiklerini bilmiyorum ama benim siteler hakkında verdikleri oldukça yanlış. Örneğin siteme girenlerin tamamı ekeklerden oluşuyormuşi, alexa öyle diyor.ShiftDelete

Önemli Not
Bu yazı 24 Nisan 2009 Cuma günü yazılmıştır. Bulunduğu kategori : ,. Yazdığım yazıları RSS 2.0 sistemini kullanarak takip edebilir, dilerseniz yorum yapabilirsiniz.
Etiketler
Etiketler : ,

2 Yorum »

  • Osman Bulut Yazmış  

    Alexa'ya artık ne derece güvenebileceğimi bilemiyorum. Yazı yazdığım zamanlarda sıralamam 500.000'lere kadar düşüyor. Yazı yazmadığım ve hitimin azaldığı günlerde ise 400.000'in altına indiğim oluyor. Ne iş anlamadım :)

  • İbrahim Günaydın Yazmış  

    Evet Haklısın bu konuda :) Dün site 7milyonlardaydı. Şimdi 5.9milyon nasıl iş anlamadım gerçekten :) Katılıyorum

  • Yorumunu yaz!

    Lütfen Türkçemizi düzgün kullanalım.
    Soru sormak istiyorsanız yorum bölümüne bırakın.